Beli Tiket di GSC Mobile Apps

Hai,
ÙˆَعَÙ„َÙŠْÙƒُÙ…ُ ٱلسَّÙ„َامُ

Pasca PKP yang disebabkan wabak ni, industri filem makin rancak berjalan. Jadi, harini aku nak kongsi kan macam mana cara membeli tiket wayang menggunakan GSC Mobile Apps. Sangat mudah ya. 

Sebelum tu, ni sedikit update dari Twitter GSC mengenai filem yang akan ditayangkan bulan Mac ini. Filem Imam tu macam menarik perhatian saya.


Okay kita start cara membeli tiket wayang melalui apps. 
Buka mobile apps, kemudian pilih mana² filem yang korang nak tonton. Klik dekat gambar poster movie tersebut. 

lepastu, antara muka ni akan keluar selepas klik poster tadi, bahagian yang saya letak anak panah tu boleh scroll untuk menukar tajuk filem yang anda nak tonton. Dah confirm, boleh pilih Panggung wayang mana yang anda nak tengok. Kemudian klik pada masa. Oh ya, yg kat bawah masa tu dia tulis 2D, PC tu sebenarnya jenis hall. Yang mana yang anda minat pilih yg tu, kalau saya, saya suka tengok dekat BIG. 


Okay kalau dah tekan, akan keluar macam ni, cek betul² masa dgn tarikh tayangan, pastikan betul. Sini jgk akan keluar format tayangan kalau, rating filem, durasi dan hall mana. Kemudian tekan select seat. 

okay pilih seat yangana korang berkenan, nak zoom boleh zoom. Skrin bahagian atas. Pastu tekan confirm. 


Lepastu akan keluar antara muka ni, sini kalau ada kanak-kanak, warga emas atau oku, boleh tekan tolak dulu dekat adult tu, lepastu barulah tambah dekat kanak-kanak atau warga emas tu. Lepastu tekan confirm. 

seterusnya dia akan bawa kita ke bahagian makanan, pilih je makanan yang korang nak, selalunya popcorn la. Aku suka popcorn mix sea salt dengan caramel. Sedap sangat. Pastu tekan yg kuning tu - Total - 1 Item RM14

Sampai antaramuka ni, cek betul2 tajuk filem, Cinema mana, masa dan tarikh, tempat duduk, bilangan tiket dengan makanan. Dah yakin betul, tick I agree tu lepastu checkout & pay. 


lepastu dia akan keluar antaramuka ni. Ni check ke triple dah detail tiket, kalau salah beli lagi tak tahu la. Payment mode tu korang boleh pilih kaedah pembayaran yang nak guna. Kalau ada reward voucher boleh pilih reward voucher. Macam aku punya tu ada 1 Getha Lux Suite (KL) pass sebab aku selalu tengok wayang, and reward coin tu aku tebus tiket luxury tu. Tapi tak boleh guna utk movie ni sebab normal hall saja. Dah selesai, tekan pay saja. Then mcm biasa la selesaikan payment tu, then dapat tiket. 

Macam mana nak cek tiket?



tiket boleh disemak dekat tab me bawah tu. Pastu pilih My Tickets. Tiket tu tak payah print, scan Qr Code yang ada tu je masa nak masuk.

Ni contoh tiket yang aku pernah beli. 






Kalau ada banyak GSC Coin, sebab banyak beli makanan dan banyak tengok wayang, Clint yg terkumpul tu boleh tebus tiket dan diskaun untuk makanan.

Tu saja cara nak beli tiket pakai apps, harap membantu ya. Terima kasih. 

Catat Ulasan

0 Ulasan